کد مطلب:303724 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:138

دعای آن حضرت برای روا شدن حاجات
الَلْهم قَنّعِنی بِما رَزَقْتَنی وَ اسْتُرنی وَ عافِنی اَبَداً ما اَبَقَیْتَنی، اِغْفْرلی وَ ارْحَمنْی اِذا تَوفّیتَنی.

اَللّهُمَ لا تُعیینی فی طَلَب مالَمْ تُقَدّرهُ لی، وَ ما قَدَّرتَهُ عَلّی فاَجْعَلْهُ مُیَسّراً سَهْلاً.

اَللّهُمِ كاف عن والِدَیّ وَ كُلّ مَنْ نِعمه عَلّیَ خَیْرُ مكافاةٍ.

اَللهم فَرّغنی لِما خَلَقْتَنی لَهُ وَلا تَشْغَلْنی بِما تَكَفّلتَ لی به وَ لا تُعَذِبّنی وَ اَنَا اَسَتْغفركَ وَ لا تَحْرِمْنی وَ اَنَا اَسْئَلُكَ اللّهُمّ ذِلّلْ نَفْسی فی نَفْسی، وَ عظّم شَأنَكَ فی نَفْسی، وَ الهِمْنی طاعَتَكَ وَ الْعَمَلَ بما یُرْضیك وَ التّجنّب مِمایُسْخِطُكَ یا اَرْحَمَ الّراحِمین [1] .

ترجمه: خداوندا مرا به آنچه روزیم فرموده ای قانع گردان مادامی كه زنده ام مرا بپوشان و عافیتم عطا كن، و مرا بیامرز و رحمتم فرمای چون مرا به سوی خود بردی.

بارالها مرا در طلب چیزی كه آن را برایم مقدر نفرموده ای خسته نساز، و آنچه را كه برایم مقدر فرموده ای وصولش را بر من ممكن و آسان گردان.

خداوندا مرا برای آنچه كه خلق فرموده ای فارغ ساز و مرا به چیزی كه خودت برایم تقبل فرموده ای مشغول مگردان و مرا عذاب مكن و من به سوی تو استغفار می كنم و مرا محروم مساز و من ازتو می خواهم بار خدایا مرا در پیش نفسم ذلیل كنی (یعنی هیچگاه چیزی ازتكبر و خودخواهی در من نباشد) و مقام والایت را در نفسم بزرگ ساز و طاعتت را و عمل به آنچه را كه موجب خشنودیت می شود و دوری از چیزهایی كه خشمت را فراهم می سازد به من الهام كن ای رحم كننده ترین رحم كنندگان عالم.


[1] همان / 233.